مجله فرنام‌بیوتی

چگونه لاک پاک کن تولید کنیم؟

چگونه لاک پاک کن تولید کنیم؟

اگر شما جز افرادی هستید که از لاک ناخن استفاده می کنید حتما می دانید که به لاک پاک کن نیز نیاز دارید. امروزه لاک پاک کن های متنوع در اشکال و انواع مختلف در بازار وجود دارد. اگر علاقه مند هستید تا با تولید لاک پاک کن آشنا شوید با ما همراه باشید.

تولید لاک پاک کن در خانه

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وقتی قصد پاک کردن لاک ناخن های خود را داشتید به لاک پاک کن دسترسی نداشتید. با روش های زیر می توانید در مواقع ضروری لاک های خود را پاک کنید . در واقع با این روش ها می توانید در خانه بدون لاک پاک کن ، لاک ناخن های خود را پاک کنید.

1-خمیر دندان

برای پاک کردن لاک ناخن های خود به یک خمیر دندان و مسواک قدیمی احتیاج دارید. کمی خمیر دندان به ناخن های خود بمالید و با مسواک پاک کنید. خمیردندان ها حاوی مقداری اتیل استات هستند که این ماده یک پاک کننده خوب است و در فرمولاسیون بعضی از لاک پاک کن ها نیز وجود دارد.

2- دئودورانت

یک روش دیگر برای پاک کردن لاک ناخن استفاده از دئودورانت است. آن را روی ناخن های خود اسپری کرده و با یک پنبه مالش دهید. البته باید توجه کنید که قدرت پاک کنندکی آن به اندازه لاک پاک کن نیست. پس ممکن است مجبور شوید که چند مرتبه تکرار کنید.

3- ضد عفونی کننده دست

احتمال اینکه یک ضدعفونی کننده دست در منزل داشته باشید از لاک پاک کن بیشتر است. مخصوصا در سال 1399 که بیماری کرونا کل دنیا را درگیر کرده و همه افراد باید دست های خود را مرتب ضد عفونی کنند. مقداری از محلول ضد عفونی کننده را بر روی پنبه اسپری کنید و به ناخن بمالید. این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا لاک ها پاک شوند.

 

4- عطر و ادکلن

در مواقعی که به لاک پاک کن دسترسی ندارید یک عطر می تواند به کمک شما بیاید. مقداری از عطر را روی یک دستمال کاغذی یا پنبه اسپری کنید و با آن لاک های خود را پاک کنید. بعضی از خانم ها پس از استفاده از این روش تعجب کردند. چون توانستند به راحتی لاک ناخن های خود را بدون لاک پاک کن تمیز کنند.

5- اسپری مو

اسپری هایی که حاوی الکل هستند گزینه خوبی برای پاک کردن لاک ناخن می باشند. شما می توانید با استفاده از اسپری مو لاک ناخن های خود را پاک کنید . اما به این نکته توجه کنید که در این روش باید سریع عمل کنید چون ممکن است پنبه به ناخن هایتان بچسبد.

تولید لاک پاک کن در مقیاس صنعتی

تولید لاک پاک کن در مقیاس صنعتی کار پیچیده ای است و نیاز به مجوزهای قانونی و سرمایه گذاری دارد. در این مقاله سعی میکنیم به طور مختصر درباره فرآیند تولید لاک پاک کن در ایران صحبت کنیم .

مجوز های قانونی

برای تولید لاک پاک کن ابتدا باید از وزارت صنعت ، معدن و تجارت مجوز تولید تهیه کنید. همچنین به دلیل اینکه لاک پاک کن جز محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد و با سلامت مصرف کننده در ارتباط است ، حتما باید از سازمان غذا و دارو که زیر مجموعه وزارت بهداشت است نیز مجوزهای مربوطه را دریافت کنید.

مواد اولیه

مواد اولیه تولید لاک پاک کن شامل حلال هایی است که اکثر آن ها وارداتی هستند و در داخل کشور تولید نمی شوند. بنابراین هزینه خرید مواد اولیه شما متناسب با قیمت ارز می باشد. در تولید لاک پاک کن از پروپیلن کربنات ، بوتیل گلایکول ، استون و بعضی از اسانس ها استفاده می شود.

بسته بندی

پس از تهیه محلول لاک پاک کن با فرمولاسیون مورد تایید سازمان غذا و دارو ، باید ظرف مناسبی برای بسته بندی و ارائه به بازار در نظر بگیرید. لاک پاک کن های دیمتا و ساروما در بسته بندی ها پمپی ، اسفنجی ، کاسه ای ، ساشه ای و شیشه شربتی به بازار ارائه می شود و مشتریان محترم می توانند با توجه به سلیقه خود از این محصولات با کیفیت استفاده کنند.

آشنایی با انواع لاک پاک کن ها

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *