مجله فرنام‌بیوتی

استون خالص صد در صد دیمتا

استون خالص چیست؟

استون خالص مایعی بی‌رنگ ، فرار و آتشگیر است که به‌عنوان پروپانون نیز شناخته می‌شود. از استون در صنایع مختلفی مانند صنعت پلاستیک‌سازی ، صنعت آرایشی و بهداشتی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. استون به‌طور طبیعی در بدن انسان به‌عنوان محصول جانبی متابولیسم تولید می‌شود. کشورهای کره جنوبی، هند، ترکیه، چین و آلمان از بزرگترین و مهمترین کشورهای تولید کننده استون هستند.

کاربرد های خانگی استون خالص

یکی از کاربرد های رایج استون خالص استفاده از آن جهت پاک کردن لاک ناخن می باشد. استون خالص به دلیل قدرت حل کنندگی بالا ماده اصلی لاک ناخن را در خود حل می کند . جهت پاک کردن لاک ناخن می توان از یک پد آغشته به استون استفاده کرد. به غیر از پاک کردن لاک ناخن از استون می توان برای موارد زیر نیز استفاده کرد:

  • ریموو ناخن های کاشته شده
  • پاک کردن لکه های قهوه در فنجان و یا بشقاب
  • پاک کردن لکه های رنگ
  • پاک کردن خراش های روی صفحه ساعت
  • پاک کردن لکه های جوهر
  • پاک کردن چسب های قوی

معرفی استون خالص دیمتا

استون خالص دیمتا یکی از انواع لاک پاک کن هایی است که در کارخانه آرایشی و بهداشتی فرنام آرنا تولید می شود. این محصول جز یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت می باشد. استفاده از استون خالص از گذشته برای پاک کردن لاک ناخن رواج داشته و امروزه نیز با وجود تنوع زیاد در لاک پاک کن ها ، هنوز استون خالص در بین خانم ها جایگاه ویژه ای دارد. استفاده مکرر از استون خالص ممکن است باعث نازک شدن ناخن ها شود ویا ایجاد سفیدک و خشکی در پوست اطراف ناخن نماید. به این دلیل لاک پاک کن های فاقد استون نیز توسط تولید کنندگان مختلف به بازار عرضه شده است.

اما باید به این نکته توجه داشت که لاک پاک کن های فاقد استون گران تر بوده و همچنین از قدرت پاک کنندگی کمتری نسبت به استون خالص برخوردار هستند و برای پاک کردن لاک های اکریلی و یا برداشتن ناخن های کاشته شده مناسب نیستند . از این رو مهندسین ما در مجموعه فرنام آرنا با تولید لاک پاک کن خالص دیمتا این مشکل را برطرف نموده اند. زیرا لاک پاک کن خالص دیمتا با استفاده از فرمولاسیون جدید و مطابق با فناوری روز دنیا تولید شده و با وجود قدرت پاک کنندگی بالا هیچ گونه سفید و خشکی در پوست اطراف ناخن ها ایجاد نمی کند و به ناخن ها آسیبی نمی رساند.

استون را از کجا بخریم

اگر شما خواننده گرامی قصد خرید استون برای مصارف صنعتی دارید می توانید از شرکت های تامین کننده مختلفی که وارد کننده و یا توزیع کننده مواد شیمیایی هستند خرید کنید . اگر قصد خرید استون خالص برای پاک کردن لاک ناخن ها را دارید خوشبختانه کار شما بسیار راحت تر است. چرا که لاک پاک کن استون خالص جز کالاهایی هست که شما می توانید به راحتی آن را از داروخانه ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، گالری های آرایشی و بهداشتی ، فروشگاه های اینترنتی مانند دیجی کالا و همچنین وبسایت فرنام بیوتی خرید خود رو انجام دهید. برای خرید استون خالص دیمتا به صورت عمده می توانید با شماره های موجود در سایت فرنام بیوتی تماس حاصل نمایید.

قیمت استون

لاک پاک کن های استون خالص در بسته بندی های مختلفی از 60 میلی لیتری تا یک لیتری تولید و توزیع می شوند. معروف ترین آن همان استون خالص 60 میلی لیتری است که در بسته بندی شیشه ای وجود دارد. قیمت این نوع لاک پاک کن در حدود 10 هزار تومان در بازار می باشد که ممکن است بعضی از فروشگاه ها با توجه به تخفیفی که ارائه می کنند به مقدار 5-10 درصد کمتر از این مبلغ این محصول را به فروش برسانند. هنگام خرید استون خالص به این نکته توجه داشته باشید که اگر به قیمت بسیار کمتر برخوردید ، آن محصول استون خالص نیست و توانایی پاک کردن لاک ناخن را ندارد و تنها در جهت رقیق کردن لاک های قدیمی می توان از آن استفاده نمود.

حذف ناخن های کاشته شده با استفاده از استون خالص

اغلب خانم ها پس از مدتی از ناخن های کاشته شده خسته می شوند و دلشان می خواهد دوباره ناخن های طبیعی خودشان را داشته باشند. برداشتن ناخن کاشت کار آسانی نیست و مراجعه به آرایشگاه نیز هزینه بر است. در این صورت با داشتن استون خالص دیمتا می توان به راحتی این کار را انجام داد.

کافیست ظرفی مناسب که گود باشد را از استون صددرصد پر کنید و ناخن های کاشته شده را درون ظرف بگذارید. قبل از استفاده پوست اطراف ناخن ها را با وازلین یا کرم چرب کنید. سپس ناخن را به طور کامل در استون قرار دهید و حدود 12 دقیقه تا حداکثر 20 دقیقه صبر کنید تا استون به عمق مواد کاشته شده نفوذ کند و چسب ناخن حل شود. بعد با کمک یک پارچه نخی سطح ناخن را پاک کنید تا مواد پاک شود. در صورت باقی ماندن اثرات مواد کاشت، دوباره ناخن ها را در استون قرار دهید تا درنهایت تمام سطح ناخن پاک شود. بعداز این کار لازم است انگشتان خود را در ظرفی از آب ولرم قرار دهید تا پوست و ناخن هایتان نرم شوند و در آخر ناخن و پوست اطراف ناخن را با کرم مرطوب کننده بپوشانید و کمی ماساژ دهید.

خواص شیمیایی استون

اگر علاقمند هستید در باره استون بیشتر بدانید با ما همراه باشید. استون مایعی بی رنگ است که بوی آن به دلیل فراریت بالا تند و خشن است و بویی شیرین و میوه ای دارد. فرمول شیمیایی آن به صورت CH3)2CO) می باشد و یک پیوند کوالانسی دارد. نقطه ذوب و جوش استون به ترتیب برابر منفی 94- و 56 درجه سانتیگراد است. جالب است بدانید که چگالی استون از آب کمتر بوده و یک لیتر استون برابر 784 گرم می باشد و همچنین با هر نسبتی در آب حل می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه استون در ویکیپدیا مراجعه نمایید.

آیا استون ضد عفونی میکند؟

با توجه به حل کنندگی بالای استون و قدرت حذف چربی ها و آلودگی ها و همچنین فراریت بالای استون که موجب می شود سطوح مورد نظر سریع خشک شود ، می توان از استون برای ضد عفونی کردن ابزار های بهداشتی مانند ناخنگیر و قیچی استفاده نمود. البته لازم به ذکر است که قدرت ضدعفونی کردن استون به مراتب کمتر از الکل اتانول 70 درصد می باشد . با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا ، سازمان بهداشت جهانی تنها استفاده از الکل 70 درصد را برای ضدعفونی کردن دست و سطوح تایید کرده است .

محصولات ضد عفونی کننده دیمتا

سخن پایانی

استون خالص دیمتا جز یکی از پرطرفدارترین لاک پاک کن های موجود در بازار است که از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است. این محصول نسبت به سایر انواع لاک پاک کن از قدرت پاک کنندگی بالاتری برخوردار بوده و سهولت در تهیه از دیگر ویژگی آن است . لاک زدن و پاک کردن لاک ناخن جزئی از نیاز این روزها بوده و ما امیدواریم با تولید محصولات با کیفیت توانسته باشیم حس خوبی برای مصرف کنندگان لاک پاک کن های دیمتا و ساروما رقم زده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *